perjantai 14. helmikuuta 2014

Oikein ihanaa Ystävänpäivää!

18.1.2012 Kouvolaan syntyi colliepentue. Siihen pentueeseen syntyi blue merle narttu, mistä tuli mun elämäni koira. Sessa on se koira, mitä olen pienestä nappulasta saakka odottanut.
Sessa ei ehkä ole se joka ihmisen lempparimusti, joka tulee rohkeana tuntemattomiakin moikkaamaan ja lipomaan suupieliä. Se on epävarma eikä halua päästää kaikkia heti lähelleen, se on varautunut. Jotkut on jopa sanoneet että Sessa on tylsä.
Sessa ei ole yhtä näyttävä ja pörröinen kuin ns. näyttelycolliet, ei sinne päinkään. Sillä on sileä vartalonmyötäinen pitkä turkki, ei edes niin sininen kuin pitäisi.


Mutta se on mun silmissä maailman kaunein koira. Tuttavia tuo höpsö moikkaa mitä lämpimimmin. Sessa ei hauku, mutta ääniskaala sillä on laaja, ja sitä se esittelee tutuille kovin mielellään näitä nähdessään. Kotiin tullessa Sessa on aina se iloisin vastaantulija, vaikka oltaisiin oltu vain 5minuuttia pois kotoa.
Sessa on todella herkkä ja kaikille kiltti, ei tekisi pahaa kärpäsellekään (ellei sitten tämä kärpänen olisi aikeissa varastaa Sessan luuta/lelua, murr).
Sessa ei tykkää jos sitä menee lähentelemään, pakittaa helposti, mutta kotona se rakastaa käpertyä kotiväen kainaloon sohvalle ja kylkeen kiinni nukkumaan mentäessä. Aamulla herätessä Sessa on taatusti taas viekussa. Se on maailman hellyyttävin otus ja niin hellyydenkipeä. Sille ei voi olla kauaa vihainen vaikka mitä tekisi. Katseellaan neiti tuntuu pyytävän jopa olemassaoloaan anteeksi. Sille maailma tuntuu pyörivän rakkaiden ympärillä. Sessaa on vain pakko rakastaa, niin hellyyttävä se on.




Sessa on aina valmis palloleikkeihin ja lenkkihöpsöttelyyn jos näyttää elettäkään sen sallimiseen, kuitenkin Sessa toimii kuin mun ajatus, sitä ei tarvi tiukasti käskeä, pieni äännähdys tai katse riittää, niin se tietää mitä tehdä ja miten olla.



Sanotaan, että niin koira kuin omistaja, allekirjoitan tän kyllä täysin. 
Se vaan on rakkain, minun paras ystävä. <3


Sinä olet minä, enemmän kuin kukaan.
Sä kun olet rinnallani, voin vain nauraa ja kiittää.
Sinutta on tyhjyys, sinutta oon vaan
lintu siivetön tai kala kuivan maan.
Olet mulle autuus, ainutlaatuisin.
Vierelläni kuljet, minne menenkin.
Sinä olet minä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti